Get paid to share your links!
Menuntut ilmu adalah penting kepada kita ~ iDeas come before Learnt

Sandakan Advertising Low Cost

On 5:38:00 pm by Heirry Hazim Harun   No comments
update kali ini saya tertarik dengan tajuk yang saya bina kali ini. Sebagai seorang islam, kita wajib menuntut ilmuwan islam, apa guna hanya dengan nama islam sahaja kita berpeluk tanpa mengetahui Tuhan kita. Apa-apa pun saya percaya ramai diantara kita sebagai seorang muslim lebih mengenal Tuhan kita. Tapi adakah anta tahu cara sembayang, apakah anda mengetahui sebab-sebab pengambilan air wuduk, adakah anda mengetahui perjanjian hidup kita semasa berada dirahim ibu.? Banyak persoalan dalam dunia ini perlu kita cari jawapannya, kerana itu adalah ilmu yang berguna.

Ilmu bukan sahaja terletak pada agama, maksud saya 100% anda pelajari ilmu agama daripada dunia. Ramai diantara mereka2 yang salah faham dengan konsep ini. Kita haruslah mengimbangkan kedudukan kita didunia dan diakhirat kelak.

Pada pendapat saya, mengimbangkan ilmu didunia dan diakhirat adalah orang bijak kerana didunia bekerja dengan ilmu yang ada untuk terus memajukan diri. seperti negara Malaysia, kita boleh lehat dengan begitu ketara dunia Malaysia makin maju dari negara-negara islam yang lain.

Cuba kita lihat negara islam yang lain, mereka lebih mengutamakan ilmu agama sehinggakan mereka lupa ilmua dunia meyebabkan mereka jatuh kemiskinan, kelaparan, kebersihan yang agak teruk sehinggakan banyak penyakit mengundang. Pada pendapat saya cara pemikiran mereka adalah salah, kerana ALLAH meyuruh umat manusia untuk terus beranak cucu. Tapi apa yang saya lihat disini, dengan banyak penyakit, kemiskinan mereka, bagaimanakah mereka dapat terus beranak cucu?

Lihat negara maju bukan islam yang lain, mereka lebih mengutamakan ilmu dunia sedangkan mereka tidak mengetahui ilmu agama islam di akhirat nanti dibekalkan untuk menjamin hidup kita untuk selama-lamanya di Surga.

Jelas sekalilah kita wajib mengimbangkan ilmu kita, baik di dunia dan di akhirat kelak.

0 comments:

Post a Comment