Get paid to share your links!
Perhubungan antara Melayu dan China di Malaysia ~ iDeas come before Learnt

Sandakan Advertising Low Cost

On 5:15:00 pm by Heirry Hazim Harun   No comments
1 Malaysia! Saya tidak kreatif sangat untuk membuat tajuk yang agak mantap untuk menarik para pembaca. Tapi apa-apa pun, mari baca bersama untuk mengetahui isi-isi penting berguna!

Di Malaysia, majority paling kaya adalah orang Cina. Kenapa saya berkata demikian? Kerana orang Cina agak sensitif dengan penggunaan wang, perbelanjaan, dan sebagainya. Apa yang saya lihat, orang Cina ini tidak menggunakan duit mereka dengan perkara yang tidak penting seperti Sambutan Tahun Baru Cina. Orang Cina menyambut sahaja. Cuba kita lihat orang-orang Melayu, apabila musim Raya tiba, mereka sibuk dengan segala serba baru seperti baju baru, perabot baru, dan sebagainya dengan serba baru.

Pada pendapat saya, orang Cina ini lebih bijak menggunakan duit tersebut. Tapi, perniagaan orang Cina tidak akan maju kalau bukan budaya Melayu yang serba baru. Betulkan? 

Apa-apa pun sebagai seorang islam, duit itu tidak dapat dibawa mati. Maka wajarlah orang Melayu yang serba baru. Tapi kena ingat, walaupun budaya kita yang serba baru, duit simpanan kita tidak lupa juga untuk kegunaan kecemasan. 

0 comments:

Post a Comment