Get paid to share your links!
Peminta sedekah, Bandar Sandakan ~ iDeas come before Learnt

Sandakan Advertising Low Cost

On 4:59:00 pm by Heirry Hazim Harun   No comments
Bandar Sandakan, melihat peminta sedekah ni rasa kesian jugakan? Rasa nak tolong jew,!! Tapi adakah anda terfikir mengasihani mereka menjadi pertolongan kepada mereka? Sebaiknya kita kenalah nasehat mereka, carilah kerja yg mampu, semampu yg boleh, menjadi peminta sedekah adalah memalukan diri si peminta sedekah tu. Adakah anda rasa kesian? Tak kan, pew pasal sbb anda tak nasehat mereka, membiarkan sahaja mereka meminta sedekah dan memalukan diri mereka.

Peminta sedekah ni, saja buat posing bila saya tangkap gambar dia. Memang tak ada rasa malu pun. Apa yg saya lihat dengan pemintah sedekah ni, dari segi fizikil saya lihat okay jew, boleh kerja pun. Cuma mereka malas, fikiran cetek! 


Hurmmm, melihat peminta sedekah ni rasa kesian lah sangat2, pasal dah tua, tiap2 malam tidur d Kaki Lima. Org tua ni memang tak berkemampuan, kalu tengok hari2 tidur di kaki lima tiap2 malam mmg dah tak berkeluarga, apa lagi rumah. Tak tau lah kalu dia berkeluarga kew apa, samaada dari kecik jadi pengemis. Tapi sampai hati gak anak dia biarkan bapa dia macam ni kan. HUrmm.. . .

Kesimpulannya, pengemis atau pemintah sedekah ni biasanya duduk di area sendiri(selama2nya tak berpindah2) utk mendapat hasil tiap2 hari.
Reactions:

0 comments:

Post a Comment