Get paid to share your links!
Sabung Ayam ~ iDeas come before Learnt

Sandakan Advertising Low Cost

On 12:28:00 am by Heirry Hazim Harun   No comments
Sabung Ayam, Ayam Sabung! Eh entah lah! Sebelum memulakan cerita sebenar dan tujuan sy postkan tajuk kali ini. Mari sy kenalkan permainan ayam sabung, eh... sabung ayam. HUrm lantaklah!
Permainan ini adalah permainan Ayam Vs Ayam antara ayam individu tersebut. Ayam yg paling utama sekali adalah Ayam Sabung, kerana menjadi pilihan kepada kaki-kaki Ayam Sabung ni. Ayam Lain pun ada juga akan tetapi tidak setanding dengan Ayam Sabung ni. Actually saya tak tahu jenis permainan apa sebenarnya ni, eknik apa, asal mana? Saya tak tahu, tapi apa yg saya lihat sendiri kat Sabah, permainan ini amat terkenal dikalangan orang-orang Bugis, Indonesia. Permainan ini sering dimainkan dengan taruhan wang. Sejumlah wang!
Untuk mengetahui samaada ayam itu power atau tak, kita boleh tengok dari sisik dia. Seperti pepatah melayu yg pernah kita dengar "tuah ayam nampak di kaki".


Kepada Kaki sabung ayam ni, tak ya susah-susah. Ada ayam ni, sekali present jew, baru nak mula. Ayam lawan U tu, dah lari siap berkakai. =))
Percaya tak ayam ni wujud? Kalau tak percaya tu pendek umur namanya. =))

p/s : Jangan marah, saja menarik minat korang bersama blog saya. More fun with this blog. Yeah.. Follow Now, And dont miss out other funny story with me on KFC Hazim. And stay connected with KFC Hazim by follow my Facebook Page. Click!
Atau just follow blog ini melalui NetworkBlog kat sebelah ni, or followed by Blogger! =))

0 comments:

Post a Comment